LDNH

Steeds meer mensen bellen omdat een oranje lampje flikkert op het dashboard. Schitterend. Touring en VDAB zullen nu ook weten hoe een pc-helpdesker zich voelt.

En ik die dacht dat alles gebruiksvriendelijker werd? Of wordt een auto gewoon constant ingewikkelder? Als ik een oranje lampje heb op mijn dashboard, en ik weet niet wat die betekent, dan haal ik de handleiding uit mijn handschoenkastje. LDNH!

Maar goed, raar, want ik had niet de indruk dat er de voorbije 30 jaar zoveel meer oranje lampjes op een dashboard staan. Recent wel een hoop LED displays of LCD’s, die wel iets verder gaan dan oranje lampkes. Nog een geluk dat de meeste auto’s 3 pedalen, een stuur en een versnelligspook hebben, en dat ze die interface niet te gauw veranderen. Stel je voor. Car Outlook 2007. Het zou wat moois zijn. Nochthans heb je met eenzelfde interface wel verschillen in design die mogelijk zijn. Ferrari of Ford en zo.

Wat moet ik daar nu uit besluiten? Hoe meer toeters en bellen we krijgen, hoe minder moeite we doen om nog iets te begrijpen? Ergens kan ik het begrijpen. Onze laatste videorecorder, die intussen al een jaar of twee geleden de geest gaf, heb ik nooit zelf geprogrammeerd. Niet dat die moeilijker zal geweest zijn, ik kon er gewoon de energie niet voor opbrengen, en aangezien het toestel via mijn madam in ons gezin was geïmporteerd, was het gewoon gemakkelijker om te zeggen “zoetje, programmeer Buffy eens morgenanavond.”

Categories: All 0 comments